Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Mutatjuk ki nyerte egyedüli ajánlattevőként az 53 milliárd forintba kerülő projectet |
Először egy plusz körforgalom, majd az orosz-ukrán háború miatt emelkedtek a költségek, most az alagutak építése során felbukkanó problémák miatt nőtt meg az M85-ös gyorsforgalmi út építésének költsége. A beruházásban Szíjj László Duna Aszfaltja is érintett, miután beolvasztotta az egyik kivitelező céget, a korábban Völner Pálhoz köthető Dömper Kft.-t.
2019-ben kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. „az M85 gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakasz a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő út kivitelezése, és a kiviteli tervek elkészítése” tárgyában. A beruházást akkor nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték – most nettó 52,9 milliárd forintnál tartanak a kiadások. A Szabad Európa idén júliusban írta meg, hogy az „inflációra, a költségek megemelkedésére és a nem várt geológiai akadályokra hivatkozva” mintegy 12 milliárd forint pluszpénzt kér az SDD Konzorcium a kormánytól az M85-ös gyorsforgalmi út és a hozzá tartozó alagút megépítésére. A lap akkor rákérdezett az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, hogy helyesek-e az értesüléseik, azonban a sajtóosztály mindössze annyit közölt, hogy jelenleg zajlik a kivitelezési szerződés újratárgyalása, a végeredményről pedig majd a Közbeszerzési Értesítőben adnak tájékoztatást. Ez most megtörtént. Az ekr.gov.hu-ra feltöltött legfrissebb szerződésmódosítás szerint ugyanis 4,4 milliárd forinttal drágul a beruházás „előre nem látható geológiai körülmények” miatt. A költségek azonban nem először emelkedtek az építkezés során. Először 44 millió, majd 3,8 milliárd, végül az orosz-ukrán háborúra hivatkozva további 711 millió forinttal nőttek az építés költségei. A kezdeti nettó 43,9 milliárd forintból így mára nettó 52,9 milliárd forint lett. Körforgalom, háború, alagút A Napi.hu 2019-ben írta meg, hogy az M85-ös autóút Fertőrákostól országhatárig tartó szakaszát nettó 43 milliárd 999 millió forintért építhetik meg. A kivitelezők feladata az M85-ös gyorsforgalmi útnak a fertőrákosi csomóponttól az országhatárig tartó 3,95 kilométer hosszú szakaszának tervezése, valamint kivitelezése. Ezen túl a feladat része a 84-es számú főútnak a határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötése 725 méter hosszúságban. Mindkét út 2×2 forgalmi sávos lesz. A vállalkozóknak továbbá egy 780 méteres alagutat kell építeniük, és meg kell építeniük a soproni Észak-nyugati elkerülő utat is, amely 3,6 kilométeres lesz (de csak 2×1 forgalmi sávon halad). Végül fel kell újítaniuk a 84-es számú főút egy 2 kilométeres szakaszát is. A költségek jelentősen 2022-ben ugrottak meg, amikor az a döntés született, hogy „az M85-ös autóút és a 84-es számú főút ideiglenes visszakötés helyén és helyett a csatlakozásnál teljes értékű, végleges kialakítású, irányított áthaladású körforgalom épül.” A plusz tervezési és kivitelezési munkák miatt 47,7 milliárd forintra nőttek a kiadások. Majd jött az orosz-ukrán háború és az építőanyagok drágulása, amely további 711 millióval drágította a beruházást. Most pedig azért lett a 48,4 milliárd forintos beruházásból 52,9 milliárdos, mert az alagutakkal akadtak gondok. A leírás szerint „a kiviteli tervtől eltérő, előre nem látható és nem kalkulálható geotechnikai körülmények, geológiai paraméterek” miatt a kivitelezőknek többletmunkái lettek. Hogy az alagút építése ne lassuljon le teljesen, a vállalkozók párhuzamos járatfejtésbe kezdtek. Mindez azonban megemelte a költségeket. Ismerős kivitelezők A több tíz milliárdos megbízást egyedüli ajánlattevőként, konzorciumban a Subterra-Raab Kft., a Dömper Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. (SDD Konzorcium) nyerte el. A hármasból a legismertebb a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft., amely sikert sikerre halmozott, azonban az M100-as út építésének elmaradása miatt a cég nehéz pénzügyi helyzetbe került. A Szíjj László féle Duna Aszfalt mentőövet dobott a cégnek, amely beolvadt nagyobb versenytársába. Szíjj Lászlóról és cégeiről már sokszor írtunk. Szíjj az ország egyik leggazdagabb embere, vállalkozásaival számtalan állami megbízást nyert el, és ő volt a tulajdonosa a kormányközeli körök által látogatott Artemy, Lady MRD és Seagull MRD nevű jachtoknak is. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Mutatjuk ki nyerte egyedüli ajánlattevőként az 53 milliárd forintba kerülő projectet |
Először egy plusz körforgalom, majd az orosz-ukrán háború miatt emelkedtek a költségek, most az alagutak építése során felbukkanó problémák miatt nőtt meg az M85-ös gyorsforgalmi út építésének költsége. A beruházásban Szíjj László Duna Aszfaltja is érintett, miután beolvasztotta az egyik kivitelező céget, a korábban Völner Pálhoz köthető Dömper Kft.-t.
2019-ben kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. „az M85 gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakasz a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő út kivitelezése, és a kiviteli tervek elkészítése” tárgyában. A beruházást akkor nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték – most nettó 52,9 milliárd forintnál tartanak a kiadások. A Szabad Európa idén júliusban írta meg, hogy az „inflációra, a költségek megemelkedésére és a nem várt geológiai akadályokra hivatkozva” mintegy 12 milliárd forint pluszpénzt kér az SDD Konzorcium a kormánytól az M85-ös gyorsforgalmi út és a hozzá tartozó alagút megépítésére. A lap akkor rákérdezett az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, hogy helyesek-e az értesüléseik, azonban a sajtóosztály mindössze annyit közölt, hogy jelenleg zajlik a kivitelezési szerződés újratárgyalása, a végeredményről pedig majd a Közbeszerzési Értesítőben adnak tájékoztatást. Ez most megtörtént. Az ekr.gov.hu-ra feltöltött legfrissebb szerződésmódosítás szerint ugyanis 4,4 milliárd forinttal drágul a beruházás „előre nem látható geológiai körülmények” miatt. A költségek azonban nem először emelkedtek az építkezés során. Először 44 millió, majd 3,8 milliárd, végül az orosz-ukrán háborúra hivatkozva további 711 millió forinttal nőttek az építés költségei. A kezdeti nettó 43,9 milliárd forintból így mára nettó 52,9 milliárd forint lett. Körforgalom, háború, alagút A Napi.hu 2019-ben írta meg, hogy az M85-ös autóút Fertőrákostól országhatárig tartó szakaszát nettó 43 milliárd 999 millió forintért építhetik meg. A kivitelezők feladata az M85-ös gyorsforgalmi útnak a fertőrákosi csomóponttól az országhatárig tartó 3,95 kilométer hosszú szakaszának tervezése, valamint kivitelezése. Ezen túl a feladat része a 84-es számú főútnak a határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötése 725 méter hosszúságban. Mindkét út 2×2 forgalmi sávos lesz. A vállalkozóknak továbbá egy 780 méteres alagutat kell építeniük, és meg kell építeniük a soproni Észak-nyugati elkerülő utat is, amely 3,6 kilométeres lesz (de csak 2×1 forgalmi sávon halad). Végül fel kell újítaniuk a 84-es számú főút egy 2 kilométeres szakaszát is. A költségek jelentősen 2022-ben ugrottak meg, amikor az a döntés született, hogy „az M85-ös autóút és a 84-es számú főút ideiglenes visszakötés helyén és helyett a csatlakozásnál teljes értékű, végleges kialakítású, irányított áthaladású körforgalom épül.” A plusz tervezési és kivitelezési munkák miatt 47,7 milliárd forintra nőttek a kiadások. Majd jött az orosz-ukrán háború és az építőanyagok drágulása, amely további 711 millióval drágította a beruházást. Most pedig azért lett a 48,4 milliárd forintos beruházásból 52,9 milliárdos, mert az alagutakkal akadtak gondok. A leírás szerint „a kiviteli tervtől eltérő, előre nem látható és nem kalkulálható geotechnikai körülmények, geológiai paraméterek” miatt a kivitelezőknek többletmunkái lettek. Hogy az alagút építése ne lassuljon le teljesen, a vállalkozók párhuzamos járatfejtésbe kezdtek. Mindez azonban megemelte a költségeket. Ismerős kivitelezők A több tíz milliárdos megbízást egyedüli ajánlattevőként, konzorciumban a Subterra-Raab Kft., a Dömper Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. (SDD Konzorcium) nyerte el. A hármasból a legismertebb a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft., amely sikert sikerre halmozott, azonban az M100-as út építésének elmaradása miatt a cég nehéz pénzügyi helyzetbe került. A Szíjj László féle Duna Aszfalt mentőövet dobott a cégnek, amely beolvadt nagyobb versenytársába. Szíjj Lászlóról és cégeiről már sokszor írtunk. Szíjj az ország egyik leggazdagabb embere, vállalkozásaival számtalan állami megbízást nyert el, és ő volt a tulajdonosa a kormányközeli körök által látogatott Artemy, Lady MRD és Seagull MRD nevű jachtoknak is. |
Elképesztő bejelentés: Magyarország nukleáris megállapodást kötött Japánnal | |
Egy év alatt megduplázta profitját Mészáros cégcsoportja | |
Nem akármire kérte Magyar Péter a támogatóit - óriási mozgósítás | |
Nem akárminek nevezte Demeter Szilárd Magyar Pétert, az eddigi legdurvább kritika: „Ömleni fog a sz*r″ | |
Megszólalt Nagy Ervin: kiderült miért állt ki Magyar Péter mellett | |
Óriási győzelmet hirdetett a minisztérium: a Gyurcsány-korszakhoz képest 1 millióval dolgoznak többen, de ez még nem minden | |
Ebből botrány lesz: újra berepültek a hatvanpusztai birtok felé - nem akármit láttak épülni, itt a videó | |
Állítólag komoly utazásra készül Orbán Viktor, de nem egyedül | |
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezték | |
Nagy a baj: Akkumulátorgyártáshoz is használt mérgező oldószert találtak a gödi kutak vizében | |
Megindulnak a magyar munkások: érdekes adatok jöttek, felmondási hullám söpörhet végig Magyarországon? | |
Magyar Péter: Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen | |
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában | |
Rendőrt hívtak a magyar politikusra pedig csak a kiperelt közadatokat akarta elkérni | |
Érdekesen reagált az Orbán kormány arra, hogy a magyar piaci gázár ötszöröse a valódi piaci árnak | |
Megdöbbentő adatokat tett közzé Magyar Péter: ha ez igaz akkor izgulhat az ellenzék és a kormány is | |
Kellemetlen baki: Jeszenszky durván leszólta Magyar Pétert de Bayert és Rákay is érinti amit felhozott | |
Érdekes: Pekingből jelentkezett be Varga Mihály: most jön csak a keleti nyitás | |
Hiába a tiltakozás: újabb akkumulátorgyárat jelentettek be, már toborozzák is a Fülöp-szigetieket | |
Beindult a háború Hajdú Péter és az ismert youtuber között a Varga Judit interjú miatt | |
Újabb ismert közszereplő ugrott neki Magyar Péternek egy kép miatt | |
Orbán gyászol: saját oldalán vett végső búcsút | |
Ajjaj: Semjén szerint a DK-s megfélemlítések miatt lett kevés a vallásosak száma | |
A felcsúti utánpótlás-alapítványhoz 5,8 milliárd forint támogatás érkezett a központi költségvetésből | |
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni | |
Orosz diszkontlánc jöhet Magyarországra | |
Hajdú Péter keményen beleállt az Őt támadókba: "a potenciális Messiásról kiderült az igazság" | |
Óriási botrány: Szúrós szag terjedt a komáromi akkugyárában, nyolc embert kórházba kellett szállítani | |
Vigyázat! - Karsai Dániel profilképével gyűjtenek adományokat csalók | |
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt! | |
Ellenzéki politikus ment neki Varga Juditnak: nyíltan a szemembe hazudott | |
Borul a dominó? - jelentősen zsugorodik Lázár János hatásköre | |
Magyar Péter ismét robbantott: már többen megkeresték őt Orbán környezetéből és a Dobrev-féle árnyékkormányból | |
Magyar Péter a köztévé EP-vitájáról: Szégyellje magát mindenki, akinek ehhez köze van | |
Itt vannak Magyar Péter feltételei: Május 30-án az M1-en lesz a vita este 8 órától | |
Hajdú Péter durván nekiment Magyar Péternek: hiába fenyegeted majd nadrágszíjjal a benzin árát, nem fog megijedni | |
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget | |
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése | |
Magyar Péter mozgósít legjobban? - már 26%-nál tart a Tisza Párt a mérések alapján | |
Kiöntött a Tisza: Megtelt a Dóm tér a Tisza Párt szegedi demonstrációján | |
Nagy Feró Magyar Péterről: Ügyesen csinálja a dolgát - Megváltozott a róla alkotott véleménye. | |
Magyar Péter: Betiltjuk a propagandát, visszavesszük a közmédiát... | |
Brutális támadásokra készül Deutsch Tamás | |
Mutatjuk mennyi pénzébe került a magyaroknak a képen látható gazzal benőtt focipálya! - kapaszkodj meg! | |
Szánalmasan sikertelen akcióként tálalta Magyar Péter tüntetését a kormánymédia - alig néhány százan tüntikéztek | |
Kiderült kinek írt érdekes SMS-t Tóth Gabi: "Gyere el, aztán olyat adunk neked......" | |
Óriási botrány: nem akárkik jelentek meg Mészárosék villája előtt, ajándékot is vittek | |
Óriási balhé: botránnyal indult a Schadl–Völner-ügy tárgyalása | |
Népharag: nem akármiért kínoztak meg egy politikust a szomszédunkban - ilyen még nem volt Európában | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |