Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Megmagyarázhatatlan dolog történt: egy világcég elengedte a milliárdos tendert így Mészárosék cége nyert |
A Porsche Lízing Kft. kiválása egy versenyből, ahol ők nyújtották be a legkedvezőbb ajánlatot, meglehetősen megmagyarázhatatlannak tűnik. Nettó 1,29 milliárdos ajánlatukkal nyugodtan behúzhatták volna a közútkezelő flotta tenderét, ha beadják a kért hiánypótlást. Azonban valamiért a Porsche nem végezte el a pár órás papírmunkát, így az ajánlatukat érvénytelenítették, és a győzelem a második helyezett Mészáros M1 Kft.-nek jutott. Ezek a dokumentumok egy közérdekű adatigényléssel kerültek elő a Magyar Közút Zrt.-től. Január közepén jelentettük, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. személygépjármű flotta beszerzésére hirdetett közbeszerzési eljárást. Az állami közútkezelő összesen 102 gépjárműhöz keresett beszállítót. A jól ismert piaci szereplők közül a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., a Mercarius Flottakezelő Kft. és a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mészáros M1 Kft. pályázott. A Mercarius nettó 1,6 milliárd forintot, a Mészáros M1 Kft. pedig közel 1,5 milliárd forintot ajánlott fel a munkáért. A Porsche Lízing Kft. ajánlata érvénytelen lett, noha az ekr.gov.hu-ra feltöltött dokumentumokból nem derült ki pontosan az ok, még akkor sem, ha a közbeszerzési törvény kizárás részletes indoklását megköveteli. Az állami közútkezelőt többször megkerestük, hogy megtudjuk, milyen ajánlatot adott a Porsche Lízing Kft., és mi volt a hiánypótlásra vonatkozó kérésük. Először semmilyen választ nem kaptunk, majd újabb megkeresésünkre közölték, hogy a kérdéseinket közérdekű adatigénylésként kezelik, és újra benyújthatjuk azokat az adatigénylési formai követelményeknek megfelelően. Így is tettünk. Az adatigénylésre a közútkezelő 15 nap után válaszolt. Elmondták, hogy a Porsche Lízing Kft. nettó 1,29 milliárd forintért ajánlott "a teljes futamidőre vetített díjak összessége tekintetében". Azonban mégis kizárták őket. A közútkezelő által küldött részletes indoklás szerint azért, mert a cég szakmai ajánlata hiányos volt, így a Magyar Közút nem tudott egyértelműen megállapítani, hogy az abban bemutatott termék mindegyike megfelel-e teljes körűen a közbeszerzés műszaki leírásában meghatározott követelményeknek. A Porsche ezután nem nyújtott be hiánypótlást a felmerült kérdésekkel kapcsolatban, ezért az ajánlatát érvénytelenítették a Kbt. 73. § (1) bekezdés e) pontja alapján. A Magyar Közút által küldött dokumentumok szerint a Porsche hibákat vétett: - Három táblázatot csak xls formátumban küldtek el, pdf formátumban nem. A közútkezelő ezért felszólította a céget a hiánypótlásra, amit a Porsche nem teljesített. Ez meglepő, mivel a hiánypótlás elkészítése mindössze pár órás munka lett volna egy Átlátszó közbeszerzési szakértő szerint. Az első kizárás még további kérdéseket vet fel, mivel a közbeszerzési törvény kifejezetten tiltja az ajánlatok formai okokból történő érvénytelenítését. Megkérdeztük a Porsche Lízing Kft.-t, hogy miért mondott le egy milliárdos tenderben néhány apró kiigazítás miatt. Azonban a cikk megjelenéséig nem reagáltak. Miután a Porsche kivált a versenyből, a második legkedvezőbb ajánlatot, a Mészáros M1 Kft. nettó 1,48 milliárdos ajánlatát fogadták el. Ezzel a közútkezelő majdnem 15%-kal drágábban vásárolta meg a járműveket. Az is érdekes, hogy a harmadik pályázó, a Mercarius ajánlata két ponton teljesen megegyezett a Mészáros M1 ajánlatával: az autók vegyes üzemanyag-fogyasztásában és a szennyezőanyag-kibocsátásában. Ez valószínűleg csak akkor fordulhat elő, ha mindkét cég ugyanarra a típusra tett ajánlatot. A közútkezelő tenderével előző cikkünkben azért foglalkoztunk, mert az állami cég az értékelés során egy torzított pontozási rendszert alkalmazott a szállítási ütemezésnél. Például aki 1 és 15 nap között vállalta a teljesítést, az 100 pontot kapott, míg aki 61 nap fölött, az mindössze 1 pontot. Bár a Mészáros M1 rövid határidőket vállalt, a Mercarius 72 pontot veszített a 1000-es skálán a lassabb szállítás miatt. Ez nem tűnik soknak, de ez eredményezte, hogy a Mészáros M1 még akkor is nyert volna, ha 1,8 milliárdos (tehát a Mercariusénál 180 millió forinttal drágább) ajánlatot ad. A Miniszterelnökség közbeszerzési útmutatója határozottan tiltja az ilyen pontszámok alkalmazását. A dokumentumban azt írják: "az ellenőrző szervezet nem javasolja a pontkiosztás módszerének alkalmazását, tekintettel arra, hogy az torzíthatja a versenyt és az ajánlattevők értékelési sorrendjét. Amennyiben mégis a pontkiosztás módszerét alkalmazza Ajánlatkérő, felhívjuk figyelmüket, hogy a pontok egymáshoz viszonyítva arányos (pont)távolságban kell, hogy meghatározásra kerüljenek." A közútkezelő kiírása ezzel a követelménnyel nyilvánvalóan nem egyezik meg. Megkérdeztük a közútkezelőt, hogy miért alkalmazták ezt a torz pontozási rendszert. A Magyar Közút Zrt. azonban nem adott magyarázatot, csak annyit írt: "tekintettel arra, hogy a kérdés nem közérdekű/közérdekből nyilvános adat megismerésére irányult, annak megválaszolását mellőzzük." |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Megmagyarázhatatlan dolog történt: egy világcég elengedte a milliárdos tendert így Mészárosék cége nyert |
A Porsche Lízing Kft. kiválása egy versenyből, ahol ők nyújtották be a legkedvezőbb ajánlatot, meglehetősen megmagyarázhatatlannak tűnik. Nettó 1,29 milliárdos ajánlatukkal nyugodtan behúzhatták volna a közútkezelő flotta tenderét, ha beadják a kért hiánypótlást. Azonban valamiért a Porsche nem végezte el a pár órás papírmunkát, így az ajánlatukat érvénytelenítették, és a győzelem a második helyezett Mészáros M1 Kft.-nek jutott. Ezek a dokumentumok egy közérdekű adatigényléssel kerültek elő a Magyar Közút Zrt.-től. Január közepén jelentettük, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. személygépjármű flotta beszerzésére hirdetett közbeszerzési eljárást. Az állami közútkezelő összesen 102 gépjárműhöz keresett beszállítót. A jól ismert piaci szereplők közül a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., a Mercarius Flottakezelő Kft. és a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mészáros M1 Kft. pályázott. A Mercarius nettó 1,6 milliárd forintot, a Mészáros M1 Kft. pedig közel 1,5 milliárd forintot ajánlott fel a munkáért. A Porsche Lízing Kft. ajánlata érvénytelen lett, noha az ekr.gov.hu-ra feltöltött dokumentumokból nem derült ki pontosan az ok, még akkor sem, ha a közbeszerzési törvény kizárás részletes indoklását megköveteli. Az állami közútkezelőt többször megkerestük, hogy megtudjuk, milyen ajánlatot adott a Porsche Lízing Kft., és mi volt a hiánypótlásra vonatkozó kérésük. Először semmilyen választ nem kaptunk, majd újabb megkeresésünkre közölték, hogy a kérdéseinket közérdekű adatigénylésként kezelik, és újra benyújthatjuk azokat az adatigénylési formai követelményeknek megfelelően. Így is tettünk. Az adatigénylésre a közútkezelő 15 nap után válaszolt. Elmondták, hogy a Porsche Lízing Kft. nettó 1,29 milliárd forintért ajánlott "a teljes futamidőre vetített díjak összessége tekintetében". Azonban mégis kizárták őket. A közútkezelő által küldött részletes indoklás szerint azért, mert a cég szakmai ajánlata hiányos volt, így a Magyar Közút nem tudott egyértelműen megállapítani, hogy az abban bemutatott termék mindegyike megfelel-e teljes körűen a közbeszerzés műszaki leírásában meghatározott követelményeknek. A Porsche ezután nem nyújtott be hiánypótlást a felmerült kérdésekkel kapcsolatban, ezért az ajánlatát érvénytelenítették a Kbt. 73. § (1) bekezdés e) pontja alapján. A Magyar Közút által küldött dokumentumok szerint a Porsche hibákat vétett: - Három táblázatot csak xls formátumban küldtek el, pdf formátumban nem. A közútkezelő ezért felszólította a céget a hiánypótlásra, amit a Porsche nem teljesített. Ez meglepő, mivel a hiánypótlás elkészítése mindössze pár órás munka lett volna egy Átlátszó közbeszerzési szakértő szerint. Az első kizárás még további kérdéseket vet fel, mivel a közbeszerzési törvény kifejezetten tiltja az ajánlatok formai okokból történő érvénytelenítését. Megkérdeztük a Porsche Lízing Kft.-t, hogy miért mondott le egy milliárdos tenderben néhány apró kiigazítás miatt. Azonban a cikk megjelenéséig nem reagáltak. Miután a Porsche kivált a versenyből, a második legkedvezőbb ajánlatot, a Mészáros M1 Kft. nettó 1,48 milliárdos ajánlatát fogadták el. Ezzel a közútkezelő majdnem 15%-kal drágábban vásárolta meg a járműveket. Az is érdekes, hogy a harmadik pályázó, a Mercarius ajánlata két ponton teljesen megegyezett a Mészáros M1 ajánlatával: az autók vegyes üzemanyag-fogyasztásában és a szennyezőanyag-kibocsátásában. Ez valószínűleg csak akkor fordulhat elő, ha mindkét cég ugyanarra a típusra tett ajánlatot. A közútkezelő tenderével előző cikkünkben azért foglalkoztunk, mert az állami cég az értékelés során egy torzított pontozási rendszert alkalmazott a szállítási ütemezésnél. Például aki 1 és 15 nap között vállalta a teljesítést, az 100 pontot kapott, míg aki 61 nap fölött, az mindössze 1 pontot. Bár a Mészáros M1 rövid határidőket vállalt, a Mercarius 72 pontot veszített a 1000-es skálán a lassabb szállítás miatt. Ez nem tűnik soknak, de ez eredményezte, hogy a Mészáros M1 még akkor is nyert volna, ha 1,8 milliárdos (tehát a Mercariusénál 180 millió forinttal drágább) ajánlatot ad. A Miniszterelnökség közbeszerzési útmutatója határozottan tiltja az ilyen pontszámok alkalmazását. A dokumentumban azt írják: "az ellenőrző szervezet nem javasolja a pontkiosztás módszerének alkalmazását, tekintettel arra, hogy az torzíthatja a versenyt és az ajánlattevők értékelési sorrendjét. Amennyiben mégis a pontkiosztás módszerét alkalmazza Ajánlatkérő, felhívjuk figyelmüket, hogy a pontok egymáshoz viszonyítva arányos (pont)távolságban kell, hogy meghatározásra kerüljenek." A közútkezelő kiírása ezzel a követelménnyel nyilvánvalóan nem egyezik meg. Megkérdeztük a közútkezelőt, hogy miért alkalmazták ezt a torz pontozási rendszert. A Magyar Közút Zrt. azonban nem adott magyarázatot, csak annyit írt: "tekintettel arra, hogy a kérdés nem közérdekű/közérdekből nyilvános adat megismerésére irányult, annak megválaszolását mellőzzük." |
Magyar Péter húsz évre visszamenőleges vagyonosodási vizsgálatot vezetne be minden politikusnál és családtagjaiknál | |
Újabb kínai hitel jön? - Nagy Márton tárgyalásokat folytat kínai bankokkal | |
Teljhatalom: Rogán kirúgott egy magas rangú titkosszolgálati vezetőt | |
Jól fizet Deutsch Tamás mellékállása: havi 1,5 millió forint | |
Durva: egy lombkoronasétány és egy 1200 méteres futópálya is került a fideszes képviselő erdejébe | |
Felhívás! - Segíts a Tisza Pártnak dönteni! | |
Ilyen nincs: Schadl titkolja vagyontárgyainak hollétét amiket így nem tudnak lefoglalni | |
227 ezer külhoni gyerek és fiatal részesül idén támogatásban - bruttó 100 ezer Ft | |
260 millió forint támogatást kapott a Svábhegyi Református Egyházközség | |
Bajban a közmédia: milliárdos veszteség, zuhanó nézettség, pedig kapott 120 milliárdot | |
Üvegvisszaváltás: a Mohu szerint az emberek miatt nem működik gördülékenyen a rendszer | |
Több százezren sétálhatnak rezsicsapdába Magyarországon | |
Tiszta vizet öntött a pohárba Magyar Péter - 9 pontban szedte össze a terveket | |
Levideózták ahogy Mészáros felsétál a legújabb 10 milliárdos magángépére | |
Szépek az új verdák miniszter úr - Magyar Péter ismét megjelent Szijjártó posztjánál | |
Az infláció csökkent, de akkor miért érzünk még mindig drágulást a boltokban? | |
Megszólalt Novák Katalin a legújabb pozíciójáról: már nyoma sincs a bukásnak | |
Mészáros Lőrinc: A Jóisten sokat adott nekem, ebből megpróbálok jelentős mértékben visszaadni a rászorulóknak | |
Provokatív matricák jelentek meg a kormány 600 milliárdért vásárolt irodáin | |
Kemény ősz jön: bekeményít a magyar rendőrség | |
Keményen odaszúrt Rogánnak a Tisza Párt: álmatlan éjszakák és görcsösen szorított Louis Vuitton táska | |
Majka felkészült a legrosszabbra: már nem is bankban tartja a pénzét | |
Jön Tiborcz István legnagyobb dobása: az állam hatalmas pénzekkel segíti ebben | |
Érdekes: Kritizálni merte Balog Zoltánt, utána nem hosszabbították meg a szerződését a református lelkésznek | |
Több mint 100 ezren próbáltak munkavállalási engedélyt szerezni Magyarországon egyetlen év alatt | |
Egy akkumulátorgyárat akartak építeni egy magyar kertvárosban, a helyiek teljesen kiakadtak | |
Megtalálta Orbán a csodafegyvert a Tisza Párt ellen? - kommunikációs offenzíva jön | |
Megtámadták az ukránok Moszkvát, lezárták az orosz főváros reptereit | |
Árad a Tisza? - kutatási eredményeket tett közzé Magyar Péter | |
73 milliós osztalékot vett fel a Schadl-Völner-ügy korrupt végrehajtója, miután 2,5 millió forintra csökkentették a büntetését | |
Eldőlt: Budapesten keresztül jöhetnek Nyugat-Európába a kínaiak | |
Újabb Tisza Párt siker: váratlanul vécépapírok bukkantak fel, szappanok és fertőtlenítőszerek társaságában | |
Mindenki találgat: olajos víz folyik egy családi ház fúrt kutjából Kecskeméten | |
Több ezer hordó radioaktív hulladékot szállítanak át az országon | |
Magyar Péter szerint a Fidesz megfigyeltet embereket és ha politikai érdekük úgy kívánja.... | |
El nem készült munkákért fizethetett az állam Mészáros cégének - már a rendőrség is nyomoz | |
Visszatér Novák Katalin: máris új pozíciója van | |
Több száz magyar katona megy Csádba, 200 millió eurós magyar segélyprogram is indul ott | |
Kiderült milyen módszerrel diétázik Orbán Viktor - a szovjet hadsereg módszere volt | |
Rengetegen kiakadtak: mostantól tilos fotózni és videózni egy magyar kórházban | |
Kemény megszorítások jönnek? - Magyar Péter felszólította a kormányt, valljon színt | |
Magyarország volt a téma a svájci híradóban, nem volt benne köszönet | |
Szijjártó posztja alatt jelent meg Magyar Péter - "Rövid gatya hol maradt?" | |
Valami történik: Iratmegsemmisítő teherautóba pakoltak az egyik önkormányzat épületéből | |
Pataky Attila: Orbán Viktor megmenti az országot | |
Kampány? - Óriási pénzesőt jelentettek be: meglepetés a nyugdíjasoknak | |
Kemény adatokat tett közzé Magyar Péter: "le fogjuk győzni a Fideszt" | |
Tarol a Lázár János lemondása érdekében indított petíció | |
Mi jöhet még? Magyar kormányközeli újságíró is szerepel egy neonáci webshop vevőinek listáján | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |