Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr |
Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez. Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt. A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna. Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel. Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr |
Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez. Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt. A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna. Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel. Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák. |
Az év botránya: Videón, ahogy zacskóban viszik a korrupciós pénzt egy nagy, uniós pénzek lenyúlására szakosodott hálózat tagjai | |
Tarolt a legújabb közbeszerzésen Mészáros cége, de most lekérték a részleteket - roppant érdekes pontozási rendszert találtak | |
Előkerült még egy kínos ügy Novák Katalin és Balog Zoltán közös múltjából - kitüntettek egy egyházközségi vezetőt pedig..... | |
Ilyen nincs!! - megdöbbentő dolog történt a Simonka ügy tárgyalásán! | |
Bajban a magyarok kedvenc autómárkája? Olajfogyasztás: 1,2 liter/1000 kilométer | |
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz | |
Robbant a hír: váratlanul megszólalt Magyar Péter párja | |
Kiderült: Kínai állami óriásbankok felé adósodott el Magyarország a Vodafone megvétele miatt | |
Megindultak a vagyon lefoglalások: Az Európai Ügyészség 22 tagállamban tarol, Magyarország nem tag még mindig | |
Megdöbbentő dolgok jelentek meg a Fidesz-irodákon - erre már külföld is felfigyel | |
Kiderült mit mondott az a bizonyos rendőr Schadlnak - komédia a tárgyaláson, óriási bajban Völner? | |
Sztrájkolni kezdtek az ukrán és Fülöp-szigeteki vendégmunkások a magyar gyárban | |
Kitört a népharag - elveszik a nyaralók kedvenc szabadstrandját, alapítványhoz kerül egy másfél kilométeres vízpart | |
Mi történt? Lázár János egészen furcsa dolgokat művelt Novák Katalin lemondása után - döbbenet | |
Lopott Pénzek Birtoka – így jelenik meg a térképen az Orbán birtok | |
Trükkös magyarok - kiderült hogyan spórolnak akár 100 Ft-ot is literenként az üzemanyagon | |
Kiderült Fideszes körökben kit sejtenek a Novák bukását hozó kegyelmi döntés mögött - döbbenet | |
Robbant a hír: Tóth Gabit letiltották! - hirtelen eltűnt... | |
Érdekesen számolt be a kormánymédia Magyar Péter által szervezett tüntetésről - mutatjuk a képeket | |
Eldurvultak a dolgok: kemény csatába kezdett nyílvánosan Menczer Tamás és Magyar Péter | |
Nem akármi tűnt fel egy Orbán háza melletti buszmegállóban - ha ezt Mészáros és Várkonyi meglátja... | |
Most derülnek ki a dolgok: Novák Katalinnak több milliós moziszobája volt de ez még nem minden..... | |
Döbbenet: Szijjártó Péter ellentmondott Orbán Viktornak | |
Megdöbbentő igazságügyi törvény-javaslat került elő: sokak szerint reakció Magyar Péter hangfelvételére | |
Gyermekvédelem Magyarország: Megszökött a gyermekotthonból egy 13 éves lány, befogadták, de ami ezután történt...... | |
Mészáros és Tiborcz nagybevásárlást csapott az állami százmilliárdokból amit kaptak | |
70 milliárdot csoportosított át Orbán - határon túli intézmények, egyházak és sportszervezetek támogatása is érintett | |
Kiderült mit csinált a férfi akit Orbán beszéde alatt kivittek a biztonsági emberek | |
A spanyolok kiakadtak, az oroszokat sejtik a háttérben - Az Orbán kormány megjelent Spanyolországban | |
Váratlan helyről kapott védelmet Rogán: nem ismeri Schadl Györgyöt, soha nem is beszélt vele | |
Felcsút ismét tarol: itt az újabb beruházás több mint 100 millióért - mutatjuk | |
Ez durva: Bencsik András: Patkánylelkületű tömegek követik Magyar Pétert | |
230 milliós állami támogatásból készül Ákosról film | |
Meglepő számok: kiderült, mennyit keresnek a filippínó vendégmunkások Magyarországon | |
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt | |
Dopeman: Orbán a legjobb barátom | |
A legnagyobb magyar Offshore botrány: ismert magyar milliárdoshoz kötődő svájci bankszámla került elő | |
Robbant a hír: Finnországban jelent meg Szijjártó testvére, nem akárminek lesz a tulajdonosa | |
Egy magyarul kezdő szinten beszélő férfit neveztek ki miniszteri biztosnak | |
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t | |
Népszava: Novák kitüntetett egy lelkészt, aki 62 millió forinttól fosztott meg egy iskolát | |
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért) | |
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben | |
Az eddigi legdurvább esetre bukkantak: 20,86 milliárdos program és egy mosógép borzolja a kedélyeket....... | |
Magyar Péter keményen rápirított Orbánra méghozzá nyilvánosan | |
Elképesztő videó: 12 év kényszermunkára ítélnek két észak-koreai diákot, az ok megdöbbentő | |
Nem akármit szerzett meg Tiborcz István - Magyar Péter szerint családi részvénytársaság lesz az ország | |
Mészáros Lőrinc váratlanul megszólalt Magyar Péterről | |
Népharag: nem akármiért kínoztak meg egy politikust a szomszédunkban - ilyen még nem volt Európában | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |